Nytt recept!

I måndags så var vi hos Björns föräldrar då fick jag 2st kokböcker!
Jag provade ett recept idag, vart faktiskt gott, perfekt till lunch!

Grönkålspasta
4 portioner

400g Grovhackad fryst grönkål
150g rökt skinka el. Bacon
2 1/2 dl matlagnings grädde
1st grönsaksbuljongtärning
salt, svartpeppar
Vitlökspulver el. klyfta

Till servering:
Pasta, t ex tagliatelle

Gör så här:

Tina kålen och låt den rinna av i ett durkslag.
Fräs skinkan eller baconet i några minuter och häll sedan ned den avrunna kålen i pannan och stek några minuter.
Tillsätt sedan grädden och smula ned grönsaksbuljongen och krydda!
Låt koka i 5min! Sedan klart!

Så här såg det ut då det var klart! Riktigt gott!!




Kommentarer
Postat av: Bettan

Kul att det fanns nåt i böckerna som år att använda. Jag har nog inte provlagat nåt i dom böckerna så detta måste jag prova.

2009-08-21 @ 19:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0