Fredag 27/2

Kl är bara 07.00 just nu när jag börjar skriva, har varait nere i tvättstugan och Björn ligger och sover. Lite svårt somna om då man ändå har klivit upp =/ Mamma ringde mig igår kväll strax före 23.00 och berättade att Vårat gamla hus brann...Tydligen en takbrand står det i tidningarna men det får man väl veta sen varför det brann ned, tidningen skriver:

"Strax före klockan 22 på torsdagskvällen larmades räddningstjänsten i Lycksele om en brand i Husbondliden.
Branden ska ha startat i taket på en villa. Under kvällen var det inte klarlagt vad som hade orsakat branden.

- Det verkar vara en ganska omfattande brand, vi får se vad som de kan rädda, säger länsvakthavande befäl vid polisen, Ann-Sofie Sundberg vid 23.30-tiden.
"

Bild från tidningen:



Känns skumt...Jag bodde där från då jag var 9-10år tills jag var 13-14år så det är ju en rätt stor del av min bardom som var i det huset, kommer vara konstigt nästa gång jag är i Husbondliden och ser ärr det inte är kvar. Just nu har jag lite svårt förstå det.

För övrigt så flyttar vi i morgon, idag måste allt vara fixat och i kartonger! Känns lite skumt det med har ju bott här i 4-5månader nu och precis lärt mig hur man hittar till vissa ställen, ni som känner mig väl vet att mitt lokalsinne är inte så där jätte bra så när jag lärt mig hitta i en stor stad så är det BRA hehe :P
Så nu blir allt helt nytt...IGEN! Jag har flyttat mycket nu på sista tiden. Först från Norsjö tillbaka till Lycksele sen från Lycksele till Katrineholm bodde där i 1månad sen flytta jag till Jönköpig och nu 4månader senare Nyköping.
Men nu ska vi stanna där! Ska bara byta lägenhet då pengar rullar in igen, lite trångt bo i en 1a! Ska bli en stor 2a eller en 3a, hellst en 3a så vi kan ha ett data/hobby/gäst rum. Eftersom vi båda gillar att måla/teckna och Björn kommer nog behöva någon stanns att skissa tatueringar ibland så känns det rätt bra med ett extra rum.

Aja nu har jag skrivit lite iaf, Kram på er som läser min blogg!

Kommentarer
Postat av: angelsusanne

På detta kort är i början av branden.För nu finns det inte mkt kvar.Jag förstår att det känns tungt för dig det gör det för oss alla.Jag tycker det var jätte konstigt att stå och se elden flamma upp hela huset.Inga rum synns inga väggar....inget ting allt är borta.Lycka till nu gumman och svärsonen med eran flytt.Se det som något nytt ni gör nu tillsammans.Allt blir nytt allt blir ni två.Kramis mamma

2009-02-27 @ 19:14:57
URL: http://angelsusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0