Måndag 23 mars (Lycksele)

Resan upp till Norrland gick  riktigt bra, vi lämnade Katrineholm vid 15.00 och var framme i Lycksele strax efter 1 på morgonen (ca87mil). Så vid 3 kunde jag väl sova men det vart inte så många timmars sömn för jag hade 2st små tjejor som stod och tjatade på mamma vid 6tiden om att dom ville väcka mig så dom fick krama mig. Deras tjat på mamma gjode att jag vaknade så det vart full rulle med att visa en massa och ge mig fina teckningar som dom gjort. Var så kul att få hålla om dom. Men så småning om så var det dax för domatt åka till skolan så då fick man lite lungt i huset ett tag.

Min lillebror kom på besök under frukosten för han skulle köra oss in till "stan".
Han och mamma skulle på ett möte så jag passade då på att överraska Uffe på demonteringen, han vart lite förvånad över att se mig tror jag men det var så kul att få träffas och snacka en stund. Har verkligen saknat min "storebror"!
Sen vart det att fixa lite saker på stan innan vi körde hemåt igen.
Vid 14.30 kom Santina och Elina hem då var det strålade sol och blå himmel. Barnen tog på sina skriskor och började åka på gården! Ja mitt på gårdsplanen..Det har tydligen töat (smällt bort snö) en hel del så det har blivit vatten på infarten så har det blivit till is så dom har en egen skriskobana på gården! Mamma sa att mina gamla skriskor låg uppe i garderoben så jag drog på mig utekläderna och skriskorna och åkte en stund med barnen. Ont i fötterna fick jag, har inte stått på ett par skriskor på många år!

Santina, Jana ( en av grannarna i byn), Elina



Jag längst bort, Santina, Jana


Fint väder och mammas lurvmössa:P



Detta var dagens äventyr får se vad som händer imorgon..ryktas om att jag ska göra en liten "makeover"..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0