Mat tips!!


I fredags så stog jag och Björn och lagade mat tillsammans, var verkligen länge sen vi gjorde det! Det är riktigt mysigt att stå i köket och hjälpa varann och tillaga något smarrigt!!
När jag var arbetslös så var jag ju snäll och hade maten klar varje dag.

Det vi tillagade var något nytt jag hittade på recept.nu

Spaghetti med räkor, vitlök och tomat!

Ingredienser:

400g Spaghetti
4st vitlöksklyftor
5msk olja
1 röd chili
12st körsbärstomater
400g skalade räkor
100g grovhackad spenat
Salt, Peppar
1/2 Citron

Gör så här:

Koka spaghetti, fin hacka vitlök och chili (fröna ska bort från chilin). Fräs vitlöken tills den blir mjuk och tillsätt sedan chilin, stek i några min och tillsätt sedan tomaterna. När tomaterna blivit lite mjuka så häll ner den färdiga spahettin tills den blir varm och häll sedan i spenaten och räkorna.
Salta och peppra och citron saft, kan även ta lite rivet citronskal.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0