Torsdag 24 September


Bara för en liten stund sen så ringde dom från Landblomsbil!
Nu är allt pappers jobb fixat, jag börjar "jobba" den 5 Oktober kl 07.00!!
Eller det blir ju praktik i några månader pga att jag igentligen inte kan börja jobba förens i Januari då dom behöver en ny kundmottagare för då flyttar hon som jobbar där nu så jag har fixat via arbetsförmedlingen så jag får vara där redan nu så jag lär mig allt och vet vad jag ska göra då hon slutar!

Det blir Mån-Tors: 07.00-16.30 och Fre: 07.00-15.00!

Måste säga det är helt okej tider, då hinner jag fixa mat osv innan Björn kommer hem. Det tråkiga är att vi inte kan umgås på förmiddagarna längre men då får man hitta på mera kul på helgerna i stället!
Fast vi INTE är less på varann så kan det vara bra för förhållandet att man inte ses hela tiden, så man hinner sakna varann lite! ^-^

Så har jag ju lovat er läsare ett recept!!


Fisklasagne (mammas recept)

  • 2 paket torsk
  • 2 gula lökar
  • 2 burkar krossade tomater
  • 3msk chilisås
  • 1 fiskbuljong tärning
  • Lasagne plattor
  • Salt, peppar och dill eller Timjan (dill är godast!)
Ostsås!

  • 1 burk creme fraiche orginal (2dl)
  • 1 burk creme fraiche chili/paprika
  • 2dl grädde
  • 1 1/2 dl riven ost

Gör så här:

Fräs finhackad lök. Skär fisken i bitar och stek. Tillsätt krossade tomater, chilisås, buljong och kryddorna.
Låt sjuda i 10min. Smält osten i grädden och rör i båda creme fraichen. Bottna en smord form med lasagneplattor och tomatfisksås i två lager. Täck överst med ostsåsen och grädda i 175grade i ca 40min.

Jätte gott!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0