Film tips för den barnsliga!


Jag personligen tycker att dagens barnböcker/filmer inte alls är på samma nivå som det var när man själv var liten. Disney filmerna görs inte på samma sätt det är mäst animerade filmer. Tydligen ska nya disneyfilmen Grodan och Prinsessan vara "ritad"!  Så den måste jag se!

Klipp på filmen: http://www.youtube.com/watch?v=queJpV6P0W4





Sen i helgen så kommer en till film på bio som jag vill se!! "Till vildingarnas land" (Were the wild things are). Det är från en rätt känd barnbok. Jag minns inte boken så jätte mycket men jag minns bilderna och monsterna som är med! Den handlar om Max som har varit olydig och får gå till sängs utan kvällsmat, då skapar han sin egen värld fylld av monster. De har hemska ögon och vassa klor och tänder, men Max tämjer dem med sin magiska blick.


Bilder från google.se



Klipp på filmen: http://www.youtube.com/watch?v=01-PqqifyjA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0