Tankar och funderingar..


Jag har stört mig länge på detta och tänkte skriva ner min tankar om just KÖRKORT!

När man ser vissa i trafiken, oftast tjejer så kan man börja undra vart dom tagit sitt körkort. När man kör och har egen bil så SKA man kunna parkera, hantera sitt fordon och veta hur man ska bete sig i trafiken. Sen borde man veta hur man tar hand om sig bil, var oljan fylls på, att den behöver glycol osv...Det är så många som bara kör och inte tänker på att en bil måste tas hand om för att gå många mil till...
Nu säger jag inte att jag är bäst, men det är skrämmande att se vissa som kör om kring som idioter i trafiken!
När man jobbar på verkstad som jag gör så får man se många skräck exempel varje dag.

Sen det där att folk kör ut framför lastbilar för att "det går ju så sakta"!!! Oj vad jag har varit nära på att köra över bilar som kör ut framför lastbilen för att dom inte vet att det är jätte svårt att bromsa då man kommer i nedförsbacke och har fullt lass. Den levade kraften är jätte stor så det nästan är omöjligt att stanna för en bil som lägger sig framför i 30km/h!!!
När man pluggar till körkortet borde man få veta mera om lastbilar fast man bara tar B-körkort så man tänkter på sånna saker när man kommit ut i trafiken!!

Sen en till sak jag tycker borde bli lag på! När man är över 65 år SKA körkortet testas, kanske inte med teori utan en "uppkörning" för att visa att man är kapabel till att vistas i trafiken. Sen ska man bli testad vart 5år. Hur svårt kan det vara att ta 30min av sin tid vart 5år för att visa att man kan fortfarande vet vad man gör?! Det är så många gamlingar som har körkort men inte borde ha det men ingen gör något?!?! 


Här är ett exempel på en tjej som försöker att VÄNDA sin bil...Hur svårt kan det vara?!

http://www.youtube.com/watch?v=IQgW9aVtgfc




Kommentarer
Postat av: Ida

Jag sitter faktiskt här och småler, jätte bra skrivet!! Visst är det tyvärr så att många, speciellt tjejer är okunniga när det gäller både körning och kunskap om bilen. Jag älskar köra bil och ju mer man kör ju bättre och säkrare blir man. Jag har flera kompisa som drar sig för att köra inne i stan, parkera mm. Jag vill och vägrar vara beroende av någon annan. Nånting jag vill och borde bli bättre på är väl allt som sitter innanför motorhuven men sist kollade jag i alla fall glykolen ;)! Och det där med att man bör kolla om man är körduglig vid 65 håller jag helt hållet med!

2010-01-15 @ 17:41:54
Postat av: angelsusanne

Vad smart skrivet av dig.Håller med dig......vissa ska inte vistas i trafiken.Kramis

2010-01-15 @ 19:28:34
URL: http://angelsusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0